Schlagwort: Innovation
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ASEAN Nations need indigenous innovation to transform their economies but are doing little about it
With the exception of Singapore, which can be considered a developed city-state, most members of ASEAN are still developing nations, with a few still in the under-developed phase of growth. In (...)
AutomotiveINNOVATIONS 2005/2006
Innovationstrends und Innovationsleistungen der globalen Automobilkonzerne
Die Studie AutomotiveINNOVATIONS identifiziert auf Basis von rund 300 fahrzeugtechnischen
Neuerungen die Innovationstrends und Innovationsleistungen der 13 globalen Automobilkonzerne

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Innovation durch Musterbruch - Plädoyer für eine leise Management-Revolution
Die Sicherstellung einer nachhaltigen Wettbewerbsfähigkeit bedingt kontinuierlich Innovationen. Durch Arbeit am System, d.h. die Anpassung von Rahmenbedingungen und Neudefinition von Regeln verändern (...)
Innovationen - Vorsorge und Verantwortung ? Gedanken
Innovationen sind Neuerungen von einer Bedeutsamkeit bzw. Dauerhaftigkeit, die in der Art der Lösung eines bekannten, aber auch in der Entdeckung eines neuen Problems und dessen Lösung bestehen und (...)
Innovationen managen ? Plädoyer für Training vor dem Sturm
Wer bisher ein Couch-Potato war, wird nicht so ohne weiteres eine
Erstbesteigung wagen. Auch Innovationen sind risikoreiche Erstbegehungen.
So wie Gelegenheiten zu Erstbesteigungen in (...)
Invention and innovation as creative problem solving activities - A contribution to evolutionary microeconomics
Introduction
The starting point of our paper are some shortcomings of current evolutionary theorizing concerning the microeconomics of novelty creating behaviour (section II). Our suggestion (...)
One Man, Multiple Inventions: The lessons and legacies of Thomas Edison
Looking at entrepreneurship & innovation through biographies

There are so many different interactive forces impacting upon both the individual and the environment that (...)
Where do entrepreneurial opportunities come from?
An opportunity is a gap in the market where there is the potential to do something different and create value (Wickham 2004). This represents a potential to serve customers better than they are (...)