Fachrichtung: Marketing/Absatz
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A Comprehensive Look at Luxury Brand Marketing Research from 2000 to 2016: A Bibliometric Study and Content Analysis
A literature review on entrepreneurship at the Base-of-the-Pyramid: how B2B entrepreneurs make a difference in customer communication and CRM
Alle reden von Kundenzufriedenheit ? keiner kennt sie
Möglichkeiten eines konsequenten Qualitätsmanagements für die Kanzlei
Gewinn durch zufriedene Kunden gilt heute allgemein als das Ziel marktorientierter Unternehmensführung. Fast alle Qualitätsmodelle definieren ausdrücklich die Kundenzufriedenheit als ein (...)
An Internet-Based Approach to Environmental Scanning in Marketing Planning
Bestimmung und Analyse der Efolgsfaktoren von Marketing-Events anhand des Beispiels DFB-adidas-Cup
Vor dem Hintergrund einschneidender Veränderungsprozesse in der Marketing-Kommunikation hat sich mit dem Event-Marketing ein innovatives Kommunikationsinstrument herausgebildet, das - sofern man die (...)
Big Data Analytics and Firm Performance: A Systematic Review
Big Data Analytics and Firm Performance: A Systematic Review
Bittsteller oder König? Der Kunde in der Telekommunikationsbranche
Ergebnisse einer Mystery-Shopping-Studie
?Die Gesprächsminute, die SMS oder ein Kilobyte Daten gibt es bei allen Anbietern in mehr oder weniger der gleichen Qualität.? (Knop (2012)). Dies stellte der deutsche E-Plus-Chef Thorsten Dirks 2012 (...)
Classification in Marketing Science
Classifying Contemporary Marketing Practices
Co-creation of value in the digital age: disruption management in B2B and B2G relationships
Common and Contradictory Motivations in Buying Intentions for Green and Luxury Automobiles
Contemporary Marketing Practices in Russia
Contemporary Marketing Practices in Russia. European Journal of Marketing
Countering Negotiation Power Asymmetries with the Adjusted Winner Algorithm?
Cross-Cultural Variations in Consumer Behavior: A Literature Review of International Studies
Cultural adaption of hypermedia: A contemporary state of the art of industrial practice and improvements by multi-trees
Detecting, Assessing, and Monitoring Relevant Topics in Virtual Information Environments
Direktmarketing in Russland: Der Schlüssel zu den russischen Wachstumsmärkten?
Durch Einbeziehung der Vertriebsmitarbeiter führen Kundenzufriedenheits-Analysen bei Energieversorgern/Stadtwerken zum Erfolg
Ertrag durch zufriedene Kunden gilt heute allgemein als das Ziel marktorientierter Unternehmensführung. Fast alle Qualitätsmodelle definieren ausdrücklich die Kun-denzufriedenheit als ein (...)
Durch Einbeziehung der Vertriebsmitarbeiter führen Kundenzufriedenheits-Analysen bei Entsorgern zum Erfolg
Möglichkeiten eines konsequenten Qualitätsmanagements für Entsorger
Pragmatische Marktforschungsmethoden ermöglichen fundierte und differenzierte Aussagen über die Kundenzufriedenheit mit Entsorgern bei vertretbarem Aufwand. Allerdings lässt die Umsetzung von (...)
Ein Fachkonzept zur verbesserten Navigation in Hypermedia
Einführung in das Marketing
Emotionen im crossmedialen Dialog: Messen ? Steuern ? Kontrollieren
Enhancing Target Group Selection Using Belief Functions
Entrepreneurial Marketing in the Last Decade ? A Literature Review
Environmental Scanning in Marketing Planning - An Internet-Based Approach
Event Detection in Environmental Scanning
Event-Sponsoring am Beispiel der Fußball-Weltmeisterschaft 1998 in Frankreich
Kritik und Implikationen für die Praxis
Zur Zeit ist leider noch kein Einleitungstext (...)
Exploring the Interaction Structure of Weblogs
Gaining ?Consumer Insights? from Influential Actors in Weblog Networks
Green luxury: new divide in positioning strategies needed?
Green supply chain management in food retailing: survey-based evidence in Croatia
Growing Clustering Algorithms in Market Segmentation: Defining Target Groups and Related Marketing Communication
How Digitalization Changes the Internationalization of Entrepreneurial Firms: Theoretical Considerations and Empirical Evidence
How digitalization changes the internationalization of entrepreneurial firms: theoretical considerations and empirical evidence
How Indian home-grown businesses outsmart the MNCs
Identifying Patterns of Customer Response to Price Endings
Impact of Direct Marketing Activities on Company Reputation Transfer Success: Empirical Evidence from Five Different Cultures
Impact of Direct Marketing Activities on Company Reputation Transfer Success: Empirical Evidence from Five Different Cultures
Impact of Direct Marketing Activities on Company Reputation Transfer Success: Empirical Evidence from Five Different Cultures
Intimacy of Russian Upper Middle Class with Luxury Fashion
Is your perception of luxury similar to mine? A concept made of absolute and relative features
Kommunikationspolitik
Linking Entrepreneurial Orientation to Firm Performance in a Post-Socialist Market Context: the Case of Hungary
Linking entrepreneurial orientation to firm performance in a post-socialist market context: the case of Hungary
Luxury brands do not glitter equally for everyone
Marketing
Marketing Communication to and with Net Citizens: Targeting by Means of a Social Network Analysis Approach
Marketingrelevante Grundlagen der Entscheidungstheorie
Mining Promising Qualification Patterns
Mining Promising Qualification Patterns
Modeling and Measuring of Competitive Reactions to Changes of Marketing Mix at the Retail Level
Outsmarting the MNCs by fitting strategic manoeuvres to national framing: evidence from India
Patterns of Associations in Finite Sets of Items
Personal Appearance - Erfolg durch Ego-Marketing?
Ego-Marketing ist der Versuch, Strategien und Techniken des kommerziellen Marketings auf die eigene Person anzuwenden. In beiden Fällen geht es um die Vermarktung einer Leistung, bzw. (...)
Post-crises response strategies: a combined model to manage brand crises
Preispolitik
Produktpolitik
Putting sustainable supply chain management into base of the pyramid research
Remarks on the behavioristic analysis of competitive reactions
Remarks on the Behavioristic Analysis of Competitive Reactions
Report for Chambers of Commerce and Start-up Centres
Sales Management im Luxussegment
Die Rolle des Sales Managers in Luxusgüterunternehmen
Die Aufgabenfelder des Sales Managers in Luxusgüterunternehmen, wie auch seine Anforderungen in diesem sensiblen Segment, unterscheiden sich wesentlich im Vergleich zu denen eines gewöhnlichen Sales (...)
Shared experiences and awareness from learning in a student multicultural environment: Measuring skills? development in intercultural intensive programs
Sicherheit statt Bauchgefühl
Kundenzufriedenheit messen ? am Beispiel der Optischen Fabrik Werner Schulz, Glücksburg
Gewinn durch zufriedene Kunden gilt auch in der Optischen Industrie als Ziel einer marktorientierten Unternehmensführung. Mit welchen Methoden man Kundenzufrie-denheit zuverlässig und kostengünstig (...)
Strategisches Marketing
Strukturieren mit Multitrees: Ein Fachkonzept zur verbesserten Navigation in Hypermedia
Symbolic consumption of luxury: An Example of luxury fashion goods in Russia
Targeting Key Influentials for Direct Marketing Activities in Social Networks: Methodical Progress and an Application
The Acceptance of Mobility Payments in the German Retail Market
The Impact of Perceived Innovativeness on Maintaining a Buyer-Seller Relationship in Health Care Markets: A Cross-Cultural Study
The Internet of Things ? Chance and challenge in industrial business relationships
The Number of Clusters in Market Segmentation
Unternehmen als Akteure und Objekte des Dialogs
Vertriebspolitik
Was Mieter wollen
Möglichkeiten einer konsequenten Mieterzufriedenheits-Analyse am Beispiel des Selbsthilfe-Bauvereins, Flensburg
Lohnt sich Kundenzufriedenheit?
Schon vor Jahren wurde in der Marketing-Theorie ein Paradigmawechsel vollzogen: Weg von der Maxime ?Gewinn durch genügend Umsatz? mit starker (...)